@article { author = {Azhir, Ahmid Reza}, title = {-}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {4-5}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {کسوف در منظومۀ ارزش‌ها (یادمان بیست‌ویکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی)}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_105921.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_105921_46af28922d5dccb67b4844c7a066cdb7.pdf} } @article { author = {Shāker, Muhammad Kāzem and Muhamadī Muzaffarī, Muhammad Hasan}, title = {Phenomenology of Literalism in the Understanding of the Qur’an}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {6-18}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {The present article is a short survey of the literalism in the understanding of the Qur’an. First of all, it refers to the tradition of literal and allegorical interpretation in pre-Islamic period; then, it traces the history of this phenomenon in Islam. Literalism appears in various Islamic schools and sects, but it is not of the same meaning in all of them. An interpretation may be regarded as literal in one sect and allegorical in another. This survey does not claim to be comprehensive, but hopes to present obvious and examples of this phenomenon. Literalism in this article includes textualism.}, keywords = {Literalism,allegory,exegesis,history of interpretation,Islamic sects}, title_fa = {پدیدارشناسی ظاهرگرایی در فهم قرآن}, abstract_fa = {مقاله حاضر سیر کوتاهی دربارة پدیده ظاهرگرایی در فهم قرآن از صدر اسلام تا زمان حاضر است. ظاهرگرایی در فرقه‌ها و مذاهب گوناگون اسلامی نمود یافته، ولی نزد همه آنان به یک معنی نبوده است و چه بسا تفسیری که نزد یک فرقه ظاهرگرایانه به شمار رفته، نزد فرقه‌ای دیگر تأویل‌گرایانه شمرده شود. در این سیر کوشش شده با شیوه پدیدارشناسی به بررسی مکاتب ظاهرگرا بپردازیم و از این‌رو، قصد داوری دربارۀ آن‌ها را نداشته‌ایم. هرچند نمی‌توان ادعا کرد که سیر کنونی، جامع همه افراد و مصادیق ظاهرگرایی است، ولی می‌توان گفت که نمودها و مصادیق آشکار و روشن ظاهرگرایی را ارائه می‌دهد. گفتنی است که ظاهرگرایی در این مقاله شامل متن‌گرایی نیز می‌شود.}, keywords_fa = {ظاهرگرایی,باطن‌گرایی,تأویل‌گرایی,تفسیر ظاهری,تفسیر تأویلی}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_105962.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_105962_b09649c2480183c41bf4dc7caabb7a69.pdf} } @article { author = {Mufīd, Husayn}, title = {Authority of Apparent Meanings of the Qur’an from the Viewpoint of Mīrzā Mahdī Isfahānī}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {19-41}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {One of the most important issues concerning the Qur’an is the possibility and the way of understanding the Qur’an, which is dealt with in principles of jurisprudence as the “authority of apparent meanings”. This topic includes opinions ranging from self-sufficiency of the Qur’an for its understanding to the impossibility of its understanding. The writer believes that Mīrzā Mahdī Isfahānī is among the contemporary jurisprudents who has presented a new exposition of the famous Imāmī jurists’ view, according to which the authority of apparent meanings can be proved, retaining the independence of the Qur’an and the ‘itrat (progeny of the Prophet – S.A.W.) in their authority.}, keywords = {the Qur’an,possibility of understanding of the Qur’an,apparent meanings,Authority,appearance,Mīrzā Mahdī Isfahānī}, title_fa = {حجّیت ظواهر از منظر میرزا مهدی اصفهانی}, abstract_fa = {قرآن کتابی فهمیدنی است که آیات آن بر قلب پیامبر خاتم نازل شده تا کار هدایت بشر را بدان سامان بخشد. یکی از مهم‌ترین مباحث دربارة قرآن، امکان فهم آن و چیستی و چگونگی این فهم است که در اصول فقه با عنوان «حجّیت ظواهر» مورد توجّه قرار می­گیرد. در بحث حجّیت ظواهر گروه‌های مختلفی سخن رانده­اند که از خودبسندگی قرآن در فهم تا ناممکن بودن فهم قرآن طیفی از نظریات را تشکیل می­دهند. میرزای اصفهانی از جمله فقهای معاصر است که بیانی تازه از نظریّة مشهور فقهای امامیّه مطرح کرده که در آن حجّیت ظواهر با حفظ استقلال قرآن و عترت در حجّیت اثبات می­شود. در واقع از آن‌جا که بشر «مخاطب بالعرض» قرآنی است که «ذکر» و رسول آورنده­اش «مذکّر» دانسته شده­اند، برای رسیدن به ظهور آیات و دریافت قرائنی که به بپاشدن یک آیه و دلالت الفاظ آن بر معانیِ مورد نظر گوینده­اش دلالت می­کنند، نیازمند مراجعه به «مَن عنده علم الکتاب» است تا او را با تبیین قرائن متصل عقلی و منفصلی که یقین عقلایی در انعقاد ظهور از لفظ را سبب می­سازد، برساند.}, keywords_fa = {قرآن,امکان فهم قرآن,ظواهر,حجّیت,ظهور,میرزامهدی اصفهانی}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106000.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106000_96f273525324879408adf871b09c0985.pdf} } @article { author = {Akbarnizhād, Mahdī and Hasanvand, Muhsin}, title = {Conceptology of Vision in Verse 143 of Sūrat al-A‘rāf}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {42-56}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {The concept of vision of God in general and the request for it by the Prophet Moses (A.S.) in particular is among the controversial issues. In this article, the writer has stated the most important views in this respect. He argues that the Prophet Moses’ request (arinī – show me [Yourself]) was in fact prompted by the frequent requests by Banī Isrā’īl, who demanded to see God visibly. In conclusion, the issue of the Prophet Moses’ repentance and its philosophy is dealt with.}, keywords = {Banī Isrā’īl,Moses (A.S.),Vision of God,request for vision,possibility of vision}, title_fa = {مفهوم‎شناسی رؤیت در آیه 143 سورۀ اعراف}, abstract_fa = {مفهوم رؤیت خداوند به‎طور عام و درخواست رؤیت از سوی حضرت موسی(ع) در آیه 143 سوره اعراف به‎طور خاص، یکی از شبهات بحث برانگیز کلامی است که نظریات مختلفی در مورد آن بیان شده است. نگارنده در این نوشتار اهم نظریات مطرح شده را بیان کرده، هر یک را مورد بحث و ارزیابی قرار می‎دهد و با اعتقاد بر این‎که درخواست حضرت موسی(ع) با لفظ «أرنی»، درخواست برای رؤیت ظاهری خداوند بوده است، مباحث و ادله‎ای را برای اثبات آن بیان داشته، اظهار می‎دارد که این درخواست، در حقیقت ادامه و پیرو درخواست‎های بنی‎اسرائیل از موسی(ع) بوده است. چنان که در آیاتی از قرآن کریم نیز بدان اشاره شده است. در پایان پس از ارزیابی مباحث مطرح شده، به بیان نظریاتی در مورد توبه حضرت موسی(ص) و فلسفه توبه ایشان می‎پردازد.}, keywords_fa = {بنی‎اسرائیل,موسی(ع),رؤیت خداوند,درخواست رؤیت,امکان رؤیت}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106001.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106001_572d5f03dd3a3281b6208221f95f9f7f.pdf} } @article { author = {Bihravān, Husayn}, title = {A Comparison of the Viewpoints of the People of Mashhad and Islamic Experts about the Importance of Religiosity Dimensions and Criteria}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {57-81}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {This article aims at replying these three questions: 1. The extent to which the dimensions of religiosity are important to people and experts. 2. Difference in degree of the importance of religiosity dimensions between these two viewpoints. 3. Difference between the viewpoints of people and experts concerning the degree of importance of religiosity criteria.The research method is “survey” and the statistical society includes all those over 15 years old belonging to the families of Mashhad and sampling number is 464 people.Basic tenets of faith, secondary principles of religion, obligations, prohibitions, ethics, preferable religious acts, and detested things are the most significant dimension of religiosity in the two viewpoints. People have attached less importance to the secondary principles of religion and more importance to the preferable religious acts and detested things than did the experts; in other instances there is a meaningful difference.}, keywords = {dimensions of religiosity,importance of religiosity criteria,religious specialists,people of Mashhad}, title_fa = {مقایسه دیدگاه مردم مشهد و متخصصان اسلامی درباره اهمیت ابعاد و ملاک‌های دینداری}, abstract_fa = {هدف این مقاله پاسخ به این سه پرسش است:1. ترتیب اهمیت ابعاد دینداری در نظر مردم و متخصصان دینی چگونه است؟2. چه تفاوتی میان نظر مردم و متخصصان دینی درباره درجه اهمیت ابعاد دینداری وجود دارد؟3. چه تفاوتی میان نظر مردم و متخصصان دینی درباره درجه اهمیت ملاک‌های دینداری وجود دارد؟روش تحقیق پیمایشی و جامعه آماری کلیه افراد پانزده سال به بالای خانوارهای شهر مشهد و حجم نمونه 464 نفر است که با روش خوشه‌ای، دو مرحله‌ای، قشربندی متناسب، و تصادفی سیستماتیک، همراه 10 نفر از اساتید رشته الهیات دانشگاه فردوسی مشهد انتخاب شدند. روش گرد‌آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بود. نتایج نشان داد که مهم‌ترین ابعاد دینداری در نظر مردم و متخصصان به ترتیب درجه اهمیت میانگین عبارت‌اند از: اصول دین، فروع دین، ضروریات دین (واجبات و محرمات)، اخلاق و شعائر، مستحبات و مکروهات. در مورد درجه اهمیت اصول دین، واجبات و محرمات و اخلاق و شعائرمیان مردم و متخصصان تفاوت معنی‌دار وجود ندارد، لیکن در بعد فروع دین و مستحبات و مکروهات تفاوت وجود دارد، به گونه‌ای که مردم به‌طور معنی‌دار به فروع دین کمتر و به مستحبات و مکروهات بیشتر از متخصصان اهمیت داده‌اند. درصد توافق نظر در تعداد ملاک‌های اصول دین 100درصد، فروع دین صفر، واجبات و محرمات 3/88 درصد، مستحبات و مکروهات 3/58 درصد، اخلاق و شعائر 68 درصد است.}, keywords_fa = {ابعاد دینداری,اهمیت ملاک‌های دینداری,متخصصان دینی,مردم,مشهد}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106006.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106006_66ee24a06deb83372d466936040ebcf5.pdf} } @article { author = {Mahdavī, Muhammad Javād}, title = {Imam al-Rizā (A.S.)’s Miraculous Acts}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {82-88}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {The possibility of working miraculous acts by the Infallible Imam (A.S.) and its relation to the Imam (A.S.)’s knowledge of the Unseen, is an issue that the writer of the present article has briefly examined from the viewpoints of some Shī‘a theologians. In the final part of the article, he has pointed out the historical records of Imam al-Rizā (A.S.)’s miraculous acts and healings and touched upon several well-known miraculous acts.}, keywords = {Imam al-Rizā (A.S.),Imam al-Rizā (A.S.)’s miraculous acts,miracle,miraculous act}, title_fa = {کرامات رضوی}, abstract_fa = {امکان صدور معجزه و کرامات از ناحیة امام معصوم(ع) و رابطه آن با علم غیب امام(ع)، موضوعی است که نویسنده آن را از دیدگاه برخی از متکلمان شیعه به اجمال مورد بررسی قرار داده است. در بخش پایانی مقاله هم، منابع تاریخی ثبت کرامت و معجزات حضرت رضا(ع) را متذکر شده و به چند کرامت مشهور اشاره کرده است.}, keywords_fa = {امام رضا(ع),کرامات رضوی,معجزه,کرامت}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106009.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106009_da590188b054743f038640cb3c20b69d.pdf} } @article { author = {Rukni Yazdi, Muhammad Mahdi}, title = {Miraculous Acts: Possibility and Pathology}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {89-104}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {A miraculous (karāma) act in Islamic culture and ideology, especially in Shī‘ism, is possible; accordingly, the writer proceeds to prove its possibility by giving two historical examples and one contemporary one from reliable sources. Although in view of some rationalists, miraculous act, which is an extra-ordinary event, is regarded as contrary to the law of causality, it is to be noted that there are spiritual and non-material causes in this respect, confirmed by new researches, which can cause unusual events. In the meantime, it is mentioned from the pathological perspective that many a time the exaggerations and misrepresentations imposed on a miraculous act would throw doubt on the very act itself.}, keywords = {miraculous act,Possible,protector of the gazelle,Muhammad Kāzim Sārūqī}, title_fa = {کرامات: امکان وقوع، آسیب‌شناسی}, abstract_fa = {کرامت در منظومة فرهنگ و اعتقادات اسلامی به‌ویژه تشیع پدیده‌ای ممکن‌الوقوع است؛ نویسنده بر این مبنا و با آوردن دو نمونة تاریخی و یک نمونه معاصر از مآخذ معتبر در مقام اثبات امکان وقوع آن برآمده است. گرچه به باور برخی از عقل‌گرایان، کرامت که «خرق عادت» است مخالف قانون علیت پنداشته می‌شود. امّا باید توجه داشت که علت‌های معنوی و غیر مادی در این جهان وجود دارد که تحقیقات نوین هم آن را تأیید می‌کند، و می‌تواند سبب حوادثی غیر معمول شود.ضمناً از منظر آسیب‌شناسی این نکته یادآوری شده که بسا بزرگ‌نمایی یا پیرایه‌هایی که بر یک کرامت بسته می‌شود اصل آن را مورد تردید قرار می‌دهد.}, keywords_fa = {کرامت,امکان وقوع,ضامن آهو,محمد کاظم ساروقی}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106438.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106438_8d091c34861b4a5576948fd103d34651.pdf} } @article { author = {Pākdāman, Muhammad Hasan}, title = {Phenomenology of Literalism in the Understanding of the Qur’an}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {105-116}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {Since long ago (Timurid period), several pieces of tombstones were identified in the open area of the cemetery of Tabātkān village known as “Tabādkān Shrine of Sādāt [descendants of the Prophet – S.A.W.]. After a mausoleum was constructed over it in early 2008, in order to investigate the issue, the IRF’s Biography and Genealogy Department as per the request by local officials tried to reveal the hidden aspects of this historical monument (which is now turned into a place of pilgrimage) within the span of two stages of field study and library research.}, keywords = {Tabādkān,Shrine of Sādāt,sayyid,naqīb,migration of the sādāt}, title_fa = {مزار سادات تبادکان}, abstract_fa = {از دیرباز به یادگار از دورة تیموری چندین قطعه سنگ قبر، در محیط باز قبرستان روستای تبادکان مشهد با نام مزار سادات شناخته می‌شده است. به عللی ناشناخته در اواخر سال 1386 بر روی این سنگ قبور بقعه‌ای ابتدایی بنا می‌شود. در پی درخواست مسئولان محلی روستا برای تحقیق از این محل، گروه تراجم و انساب بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی نظر به رسالتی که در واکاوی و بازشناسی بقاع متبرکه دارد، در دو مرحله تحقیق میدانی جامع و بازیابی آن در محیط کتابخانه‌ای، نتیجة آن را ارائه می‌دهد. دستاورد این پژوهش ضمن بازشناسی اجمالی سه تن از سادات دورة تیموری و صفوی و همچنین دو نفر از شخصیت‌های صاحب اعتبار غیر سید تبادکان، پرداختن به مباحثی از علم انساب و مسیر مهاجرت سادات ناحیه توس می‌باشد که در جمع‌بندی آن می‌توان تا اندازه‌ای در زوایای پنهان این آثار تاریخی که هم‌اینک جنبة زیارتی یافته است، کوشید.}, keywords_fa = {تبادکان,مزار سادات,سید,نقیب,امیر,مهاجرت سادات}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106439.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106439_9567bb8371a572bc8278a65e8e4d3bd5.pdf} } @article { author = {Jalālī, Ghulām Rizā}, title = {Phenomenology of Literalism in the Understanding of the Qur’an}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {117-133}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {Since long ago (Timurid period), several pieces of tombstones were identified in the open area of the cemetery of Tabātkān village known as “Tabādkān Shrine ofSādāt[descendants of the Prophet – S.A.W.]. After a mausoleum was constructed over it in early 2008, in order to investigate the issue, the IRF’s Biography and Genealogy Department as per the request by local officials tried to reveal the hidden aspects of this historical monument (which is now turned into a place of pilgrimage) within the span of two stages of field study and library research.}, keywords = {Tabādkān,Shrine of Sādāt,sayyid,naqīb,migration of the sādāt}, title_fa = {میراث اسلامی هند}, abstract_fa = {بخش قابل ملاحظه‌ای از فرهنگ و معارف بشری در فرایند سفرهای علمی – سیاحتی شکل می‌گیرد. نوشته حاضر گزارش سفری است که نویسنده در مدت اقامت خود در هند و دیدارهای علمی با اشخاص مختلف از جمله دکتر نجفی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند و دکتر خواجه‌پیری (مسئول مرکز نور) و آشنایی با فعالیت‌های رایزنی جمهوری اسلامی داشته، که آن را مکتوب نموده است. ایشان بر این نکته اهتمام دارد که سرزمین تاریخی هند وام‌دار تمدّن بزرگ اسلامی است.}, keywords_fa = {کشور هند,شیعیان,میراث اسلامی,رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106540.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106540_988611558ea66a1a5e584c1605734c8b.pdf} } @article { author = {Husaynī, Sayyid Hasan}, title = {Minbar-i Sāhib al-Zamān of Gawharshād Mosque}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {134-138}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {The minbar (pulpit) renowned as Sāhib al-Zamān (Lord of Time) is located in Aivān-i Maqsūra of Gawharshād Mosque. This fourteen-step pulpit is made of walnut and pear wood, without using any nails. Thisartistic work has no date of construction, but it is probably made simultaneous to the construction of the Mosque itself and the name of its constructor is Sultān Hasan b. NajjārKirmānī. Since long ago, the Shī‘as have assumed that Sāhib al-Zamān (Imam Mahdi – A.S.) will mount the pulpit when he reappears.}, keywords = {Sāhib al-Zamān,Gawharshād Friday Mosque,Qajar Dynasty,pulpit}, title_fa = {منبر صاحب‌الزمان مسجد گوهرشاد}, abstract_fa = {منبر مشهور به صاحب‌الزمان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد مشهد قرار دارد. این منبر چهارده پله‌ای بدون استفاده از میخ از چوب گردو و گلابی ساخته شده است. این اثر هنری فاقد تاریخ ساخت است، ولی احتمالاً هم زمان با تأسیس مسجد گوهرشاد ساخته شده و نام سازندۀ آن «سلطان حسن بن نجار کرمانی» است. منبر یاد شده در سال 1325ش تعمیر و مرمت شده است. دو کتیبه به خط ثلث یکی در سمت راست عرشه به مضمون: «الخطبه و وعید المؤمنین» و دیگری در تختۀ جلو پلۀ اول منبر با عبارت «سلطان حسن بن نجار کرمانی» وجود دارد. از دیرباز تصور شیعیان بر این بوده که حضرت صاحب‌الزمان هنگام ظهور بر آن جلوس خواهند فرمود.}, keywords_fa = {صاحب‌الزمان,مسجد جامع گوهرشاد,قاجاریه,منبر}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106548.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106548_e70568a08432b7e5784136aa7c7f9a41.pdf} } @article { author = {Mu’minī, ‘Alī Akbar}, title = {A Look at Shortcomings of the Encyclopedia of the Holy Qur’an}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {139-151}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {The Encyclopedia of the Holy Qur’an is one of the significant and valuable works published by the Holy Qur’an Culture and Knowledge Center. Referring to it as a valuable, exceptional, and rather unmatched work, the writer has made some critical reviews of this work, including: incongruity in the articles that fall in the same line; paying little attention to the interdisciplinary topics; inappropriate organization; non-utilization of new ideas; and partial deviation for the subject.}, keywords = {encyclopedia,reference book,the Holy Qur’an Culture and Knowledge Center,shortcomings of the Encyclopedia of the Holy Qur’an}, title_fa = {نگاهى به کاستى‌هاى دائرة‌المعارف قرآن کریم}, abstract_fa = {دائرة‌المعارف قرآن کریم یکی از آثار مهم و ارزشمند مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم است. نویسنده ضمن یادکردی از آن به عنوان اثری گرانسنگ، کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر، مواردی را در باب نقد این اثر، در مقاله تبیین کرده است از جمله: ناهماهنگی در مقالات هم‌سو، کم‌توجهی به موضوعات میان رشته‌ای، سامان‌دهی نامناسب، عدم بهره‌مندی از اندیشه‌های جدید و خروج موضوعی.}, keywords_fa = {کتاب مرجع,مرکز فرهنگ و معارف قرآن,کاستی‌های دائرة‌المعارف قرآن}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106551.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106551_31aa5e79d2bb6032a9a264fdcb612998.pdf} } @article { author = {}, title = {-}, journal = {MISHKAT}, volume = {29}, number = {1}, pages = {152-155}, year = {2010}, publisher = {Islamic Research Foundation}, issn = {1683-8033}, eissn = {2783-3860}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {به عمل کار برآید به سخن دانی نیست}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106554.html}, eprint = {https://mishkat.islamic-rf.ir/article_106554_b00d550dc4136f170339a396476b290d.pdf} }