%0 Journal Article %T سنجش میزان رضایت زائران از مجاوران خدمت رسان و عوامل موثر بر آن (تابستان ۱۳۸۷) %J مشکوة %I بنیاد پژوهشهای اسلامی %Z 1683-8033 %A مظلوم خراسانی, محمد %A میرانواری, علیرضا %D 2020 %\ 02/04/2020 %V 30 %N 3 %P 138-151 %! سنجش میزان رضایت زائران از مجاوران خدمت رسان و عوامل موثر بر آن (تابستان ۱۳۸۷) %K رضایت زائران %K مجاوران خدمت‌رسان %K نیاز %K امنیت %K تسری %K تبعیض %K هزینه زندگی %R %X این تحقیق با عنوان سنجش میزان رضایت زائران از مجاوران خدمت‌رسان در شهر مشهد و عوامل مؤثر بر آن در تابستان 1387 انجام شده است. چارچوب نظری تحقیق را نظریات مراتب نیازهای مازلو، نظریه آلدرفر، نظریه برابری، نظریه فرهنگ کیفیت، نظریه تسرّی، نظریه مبادله، نظریه آلن تورن، نظریه میدان کورت لوین، دیدگاه آگاهی و نظریه کامبل تشکیل می‌دهد. بر این اساس، فرضیات تحقیق ارائه و مدل‌سازی شد. تحقیق پیمایشی و ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسش‌نامه با 78 سؤال بود. جامعه آماری، زائران شهر مشهد با حدود 3 میلیون نفر با حجم نمونه 390 نفر به صورت تصادفی از طریق فرمول کوکران با 5/0 = p و 5/0 = q محاسبه و پرسش‌نامه‌ها تکمیل گردید. فرضیات با متغیرهای مستقل تبعیض، هزینه زندگی، رضایت از سفرهای قبلی به مشهد (موفقیت)، رضایت اقوام از سفر به مشهد (تسرّی)، احساس امنیت و رضایت از محیط شهر مشهد تأیید شد و فرضیات رابطه پایگاه اقتصادی - اجتماعی و مدت اقامت در مشهد با رضایت زائران تأیید نشد. %U https://mishkat.islamic-rf.ir/article_102579_7f2c171ca6eeff88224eb204325a7160.pdf